Jūrinių konteinerių pervežimų įpatumai

Konteineriai daugiausia yra sandėliuojami atvirose sandėliavimo aikštelėse. Priklausomai nuo to tai yra eksporto konteineriai ar importo priklauso ir jų sukrovimo vieta terminale.

Pagrindinis bet kurio uosto terminalo uždavinys – mažinti transporto sistemų pakrovimo ir iškrovimo bei krovinių laikymo terminale laiką. Siekiant minimizuoti transporto sistemų (laivų, geležinkelio vagonų, automobilių, vidaus vandens laivų) pakrovimo ir iškrovimo laiką, būtina

teisingai suderinti konkrečių krovinių išdėstymą terminale ir visiškai išnaudoti krovos darbų technikos ir technologijos ypatumus.

Stambūs gabaliniai kroviniai – konteineriai, treileriai, metalo lydiniai, lakštų paketai, rulonai, euro padėklai ir kt. – yra išdėstomi kuo arčiau krantinės, kad būtų galima kuo greičiau ir su minimaliomis papildomomis sąnaudomis juos iškrauti iš laivo arba pakrauti į jį.

Bet tokių stambių gabalinių krovinių išdėstymas prie krantinės yra gana sąlygiškas, nes negalima ant krantinės išdėstyti tūkstančių konteinerių, taigi būtina taikyti specialias technologijas, kurios leistų minimaliomis sąnaudomis:

  •   užimti minimalų terminalo plotą sandėliuojant stambius gabalinius krovinius;
  •   minimizuoti stambių gabalinių krovinių vežimą terminalo teritorijoje;
  •   lengvai pasiekti konkrečius krovinius arba krovinių partijas (pavyzdžiui, konteinerį), minimaliai nukraunant kitus konteinerius arba jų nenukraunant;
  •   tvarkyti krovinių apskaitą ir atlikti kontrolę;
  •   maksimaliai mechanizuoti ir automatizuoti terminalo operacijas.

Konteinerių terminaluose konteineriams vežti nuo krantinės iki konteinerių sandėliavimo vietos ir nuo pastarosios iki krantinės naudojamos kelios technologinės schemos, kurios leidžia optimizuoti šiuos reikalavimus.

Gdansko konteinerių terminale naudojama sekanti konteinerių krovimo technologinė schema: konteinerių kranas, pakraunantis konteinerius į laivą ir iškraunantis iš jo, terminalo vilkikai su šasi treileriais, kurie gabena konteinerius iki sandėliavimo vietos ir atgal, šoniniai keltuvai arba ožiniai kranai, kurie terminale judėdami ratų arba bėgių pagalba sukrauna arba nukrauna konteinerius..

Straipsnį redagavo mūsų draugai: tralas-klaipeda.lt Komanda.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *